Mobil
Bonfiglioli, Elektromobilite Çözümleri konusunda SIMA Ödüllerinde özel olarak bahsedilmeyi hak ediyor
< geri

Bonfiglioli, Elektromobilite Çözümleri konusunda SIMA Ödüllerinde özel olarak bahsedilmeyi hak ediyor

Yüksek enerji verimliliğine sahip mekatronik tahrikler, aynı zamanda, düşük yakıt maliyetleri, düşük işletim maliyetleri ve gelişmiş çalışma performansı anlamına gelmektedir.

Bonfiglioli’nin bu tamamen mekatronik çözümü ilk olarak kendinden tahrikli pülverizatörlerde kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Ama yine de, mekanik iletimli elektrik enerjisini entegre edebilen ve 7 ila 20 ton ağırlığında başka yeni nesil karma tarım aracı türlerine de uygulanabilmektedir. Bu yeni nesil tahrik göbeğinde, geleneksel hidrolik motor ve fren sistemi yerine yüksek güçte elektrikli motor bulunmakta olup aynı zamanda tekerleri şişirip söndüren bir sistem de bulunabilmektedir. Bonfiglioli’nin yenilikçi çözümü aşağıdakileri içerir:

1. Çok aşamalı bir planet dişlisi
2. Kendinden tahrikli makinelerin mahsullere zarar vermeden çalışmalarına izin verecek ölçüde kompakt olan yüksek verimliliğe sahip elektrikli motor.
3. Çok diskli bir fren sistemi
4. Lastik basıncı yönetim sistemi

Kendinden tahrikli tarım makineleri, yüksek güç ancak sadece sınırlı kullanılabilir alan talebiyle karakterizedir. Dolayısıyla, tahrik göbeklerinin içinde geleneksel hidrostatik sistemler yerine elektrikli motorların kullanılma olasılığı imalatçıların daha çok ilgisini çekmektedir.

Bonfiglioli, optimal güç üreten, mükemmel ivme ve yüksek hız sağlayan eşzamanlı bir motorun entegrasyonu ile son derece kompakt bir tahrik ünitesi geliştirmeyi başarmıştır.
Tahrikin boyutu, özellikle kendinden tahrikli püskürtücü ve mahsul sıraları arasında çalışması gereken biçerdöverler için kritiktir.
Bonfiglioli’nin akıllı tasarımı, bu çözümün genel boyutlarının artık geleneksel hidrolik tahrik göbeğinin boyutlarından daha büyük olmadığı anlamına gelmektedir.

Burada sunulan çözüm, dizel bir motorun hidrolik pompa yerine elektrikli jeneratörü harekete geçirdiği karma elektrikli araçlar için tasarlanmıştır. Bu kombinasyonla dizel motor ve motorize tahrik tekerleği arasındaki tahrik treninde daha fazla genel verimlilik elde edilmektedir.
Elektrikli motorlar, aynı zamanda, yavaşlama veya fren sırasında da enerji üretebilir. Bu tam zamanlı etki, daha düşük yakıt tüketimi sağlar ve dizel motorun küçültülmesine de izin verir.

Bonfiglioli geleneksel tahrik tekerlekleri, aynı zamanda çok diskli dinamik bir frenle de donatılabilir.
Merkezi bir teker şişirme/indirme sistemi çözüme uygundur. Böyle bir sistemin varlığı aynı zamanda dizel motorun tekerlekli tahrik trenine olan genel verimliliğini de geliştirir. Basıncı saha çalışması veya karayolu taşımacılığı koşullarına uyacak şekilde optimize ederek yanlış şişirmeden kaynaklanan enerji kayıplarından kaçınılabilir.
Mekanik tasarımın sadeliği ve mevcut elektrikli bileşenlerin güvenilirliği daha az bakımı ve aynı zamanda daha düşük yakıt maliyetlerini getirir ve sonuç olarak servis kapasitesindeki artış genel işletim maliyetlerinin düşürülmesini sağlar.
Her bir tekerlekteki bağımsız tork ve hız kontrolü araç kullanılabilirliği bakımından başka bir büyük avantaj temsil etmektedir: manevra kabiliyeti önemli ölçüde gelişir, direksiyon yarıçapı en aza indirgenebilir ve lastik aşınması da azaltılabilir. Bonfiglioli’nin yeni tahriki, aynı zamanda, mahsul kirlenme riskini ve yağ geri dönüşümü ihtiyacını ortadan kaldırdığı için geleneksel olanlardan daha çevre dostudur.